Naturlig Branding

HK Handels Strategi til Over 50% Seerengagement

Succesfuld blanding af underholdende og informative videoer gør HK Handel til en favorit blandt de unge på TikTok

+17.000

NYE FØLGERE

51%

MERE ENGAGEMENT

+2.100.000

VISNINGER

Udforinger:

HK Handels største udfordring var at appellere til den unge målgruppe, der ofte opfatter fagforeningsstof som tørt og komplekst at forstå.
Traditionelle kommunikationskanaler og metoder har ikke formået at fange deres opmærksomhed.

Med TikTok som den foretrukne platform for at nå ud til den unge, stod HK Handel over for opgaven at transformere komplekse og vigtige budskaber til indhold, der både er engagerende, relaterbart og værdiskabende for de unge.

Hvordan blev HK Handels fagforeningsstof gjort spiseligt og underholdende for det unge segment?

Strategi

Vores tilgang var strategisk og målrettet: Vi udvalgte to unge content creators (mandelig og kvindelig content creator), der afspejlede HK Handels ønskede målgruppe. På den måde kunne målgruppen identificere sig endnu bedre med indholdet.

Disse creators blev instrueret i at fremstille arbejdsrelaterede udfordringer gennem en blanding af humor, empati og direkte rådgivning. Der var stort fokus på at skabe genkendelige situationer, som mange unge står overfor i deres arbejdsliv.

I den forbindelse skabte vi seriekoncepter, der ikke bare fangede opmærksomheden, men også uddannede og oplyste TikTok brugerne om, hvordan HK Handel kunne hjælpe dem.

Relaterbare og informative videoer er det optimale mix

For at tilpasse fagforeningsstoffet til TikToks format, valgte vi at skabe sketch videoer. “Hvis din chef siger” eller “Red flags til jobsamtalen”. Denne tilgang gjorde indholdet meget relaterbart og underholdende gennem skuespil.

Med inddragelse af unge content creators, resonerede vores videoer kraftigt med målgruppen. Dette tiltag har øget HK Handels TikTok-tilstedeværelse betydeligt.

Et andet fokus i samarbejdet med HK Handel var at øge engagement på kanalen.
Vi ønskede, at TikTok brugerne interagerer sig i kommentarsporet og bruger HK’s TikTok som en ressource for hjælp og sparring.

Dette blev opnået ved tydelige ‘Call-to-Actions’ (CTA’er) i næsten alle videoer, eksempelvis: ‘Har du oplevet noget lignende?’ eller ‘Beskriv en oplevelse, du har haft’.
Disse CTA’er har resulteret i en stigning i engagement på HK’s kanal med 51%.

Øget engagement indebærer også et ansvar for community management. Vi har besvaret TikTok brugernes kommentarer, hvilket har styrket følelsen af fællesskab og den personlige relation.
De føler sig hørt og anerkendt og ved, at de får et svar på deres spørgsmål.

Såfremt brugerne søger konkret hjælp eller rådgivning, henviser vi dem direkte til HK Handels afdeling.

Resultater fra samarbejdet

Samarbejdet med HK Handel har været en succes, og vores TikTok rejse sammen er stadig i gang. Følgende er, hvad vi har opnået siden opstart af samarbejde d. 1 december 2023:

  • Følger Vækst: Vi har opnået en tilvækst på 17.000 nye følgere.

  • Rækkevidde: Vores indhold har genereret over 2 millioner visninger.

  • Engagement: Engagementet på kanalen steg med 51%, hvilket viser en markant forbedring i interaktionen fra seerne sammenlignet med tidligere indsats.

  • Gns. Watch Time: Vi opnåede en gennemsnitlig retention rate på over 50%. Det er vi stolte af, især når man tager i betragtning, at fagforeningsstof traditionelt kan være svært at engagere den unge målgruppe med.

Nysgerrig på TikTok?

Scroll to Top