Naturlig Branding

Sådan gik Dansk Studie Center fra en følgerbase med 90% kvinder til en 50/50 fordeling

Gennem en strategisk indsats på både organisk og betalt TikTok annoncering.

+5.000

NYE FØLGERE

1.300%

MERE ENGAGEMENT

+975.000

VISNINGER

Udforinger:

Dansk Studie Center (DSC) stod over for et luksusproblem: Deres rejser blev hurtigt udsolgt, men kundebasen var en stor majoritet af kvinder.

DSC eksisterende markedsføring og branding var primært appellerede til piger. Derfor ønskede de at skabe en mere balanceret kønsfordeling for at fremme bedre dynamik på deres grupperejser.

Derfor var målsætningen at appellere og aktivere rejseinteresserede unge mænd, særligt i aldersgruppen 18-24 år.

Strategi

Strategien skulle fange de unge mænds interesse. Derfor skabte vi et drengeunivers (8 content creators) fyldt med spas, drengesnak og rejser. 

Ved at fremhæve elementer som adrenalin, fester, fællesskab og nye oplevelser, skabte vi indhold, der resonerede med målgruppen samtidig med, at vi promoverede DSC’s rejser.

Reserach af kundeavatar og deres købsmotiver

I stedet for kun at fremhæve DSC som et brand, dykkede vi ned i, hvilke aspekter af DSC’s tilbud der specifikt appellerede til den mandlige målgruppe. 

Gennem interviews med tidligere mandlige rejsende, identificerede vi de primære motiver bag deres beslutning om at rejse med DSC. De mest nævnte ting var: Adrenalin, fest, piger, fælleskab og nye oplevelser/kulturer. 

Ud fra denne indsigt udviklede vi tre unikke koncepter: 
“Pak min kuffert”
“Vælg min nye rejsemakker”
“Jeg skal nu vælge en højskole rejse til drengene”

Alle tre koncepter er konstrueret til at engagere og appellere til de unge mænd.

Se de tre koncepter fra DSC her:

Resultater fra samarbejdet

  • DSC’s mål om at nå ud til flere mænd og fremvise deres rejser blev ikke bare nået, men overgået med bemærkelsesværdige resultater.
  • Ny Kønsfordeling: Inden vores samarbejde bestod følgerbasen af 90% kvinder og 10% mænd. Efter endt kampagne udgør følgerskaren 46% kvinder og 54% mænd.

  • Rækkevidde, Mænd: Kampagnen genererede  955.000 visninger, hvoraf 82% af seerne var mænd.

  • Effektiv Annoncering: Ved at tilpasse annonceringen til det nye målgruppe indhold, så vi en markant forbedring i relevante KPI’er for annonceringsindsatsen.

Nysgerrig på TikTok?

Scroll to Top