Naturlig Branding

Sådan samlede vi alle landets gamingentusiaster ét sted

Copenhagen Gaming Week er et nyt event, som er udviklet i et samarbejde mellem Bellagroup, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media.

+13.000

NYE FØLGERE

+30

VIDEOER

+1.000.000

VISNINGER

Udforinger:

For første gang skulle Copenhagen Gaming Week afholde Danmarks største gaming event, men stod over for en væsentlig udfordring: Mangel på brand awareness i et ungt, gamer-interesseret segment. Udfordringen lå i at skabe opmærksomhed og entusiasme omkring et helt nyt event.

Sådan hypede vi CGW op på blot 3 måneder

Strategi

Vi var klar over, at dette samarbejde krævede en meget stærk og struktureret strategi. Med fokus på at opbygge brand awareness gennem underholdende, gaming-relateret indhold, ønskede vi at appellere til den unge målgruppe på TikTok, med interesse inden for gaming. Vores primære mål var at drive billetsalg under Black Week gennem en kombination af engagerende indhold og attraktive tilbud.

Brand Awareness

Vores samarbejde med Copenhagen Gaming Week startede 3 måneder inden lancering. Derfor var det afgørende at få øget kendskabsgraden omkring eventet, hurtigst muligt. Vi lancerede en følgerkampagne og producerede indhold, der appellerede direkte til gaming-entusiaster. Ved at opbygge en følgerskare af relevante brugere, kunne vi gradvist introducere mere information om CGW, inklusive eventdetaljer og datoer, alt sammen indkapslet i indhold med høj underholdningsværdi.

Black Week Annoncering

Da vi havde opnået en følgerskare på +10.000 og over 500.000 visninger på vores brand awareness-videoer, var vi klar til at kickstarte en Black Week-kampagne. 
Vi kunne nu målrette vores annoncer mod allerede engagerede brugere, suppleret med bredere annonceringsstrategier. Tilbuddet var gennemført og meget stærkt – “køb to billetter for prisen af én.” Det spillede en afgørende rolle i succesen af vores annonceringsindsats på TikTok.
 

Se udkast af videoer med Brand Awareness og Black Week:

Resultater fra samarbejdet

Copenhagen Gaming Weeks første år var en overvældende succes, hvor en velkoordineret strategi på TikTok spillede en nøglerolle:

  • Følger Vækst: Vi opnåede +13.000 følgere under kampagnen.

  • Rækkevidde: Over 1,2 millioner visninger blev genereret.

  • Effektiv Annoncering: Vores Black Week tilbud skabte stærke resultater og bekræftede TikToks rolle i eventets succes.

Nysgerrig på TikTok?

Scroll to Top